Skip to main content

Veelgestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over onze formulieren, de achterliggende techniek, etc. Daarom beantwoorden wij hieronder uitgebreid de veel gestelde vragen over onze formulieren met betaling.

Heeft u toch nog een vraag? Neem contact op.

Kan ik het allemaal ergens in werking zien?

Kan ik het ergens in werking zien?

Ja, zeker! Daarvoor kun je het beste een proefaccount aanmaken. In een proefaccount kun je volledig kosteloos formulieren met betaling bouwen en testen. Het enige dat niet werkt totdat je een betaald account afsluit is de ‘verzend’knop onder je formulieren en 3 formulieren in plaats van 5.

Hoe werken de betalingen?

Voor onze formulieren met betaling gebruiken we altijd Mollie als betaalprovider. U kunt gratis een account aanmaken bij Mollie. U kunt de API code van uw Mollie account vervolgens invoeren in de instellingen van uw formulieren. Zie hier hoe u dat doet
Betalingen van uw klanten gaan rechtstreeks naar Mollie. Mollie koppelt aan ons terug dat de betaling geslaagd is. Afhankelijk van uw voorkeuren bij Mollie kunnen zij elke werkdag uw balans naar uw bank overboeken.

Hoe werken de betalingen?
Wat zijn de kosten?

Wat zijn de kosten?

De kosten voor het Start abonnement zijn €109,- excl. btw. U krijgt dan de mogelijkheid om tot 5 formulieren te bouwen binnen uw account en de verzendknop is dan actief. U activeert het Start abonnement door eerst in te loggen op uw dashboard en daar uw abonnement te upgraden. De kosten worden na de eerste betaling jaarlijks automatisch geïncasseerd.

Zijn er limieten aan inzendingen en opbrengsten?

Nee. We hanteren een ‘fair use’ policy, dus u kunt onbeperkt inzendingen en opbrengsten ontvangen zolang het aantal bezoekers geen onevenredige druk legt op ons platform. Honderden inzendingen per maand zijn geen probleem.

Zijn er limieten aan inzendingen en opbrengsten?
Kan ik zelf formulieren bouwen?

Kan ik zelf formulieren bouwen?

Ja! Ons platform is juist zo ingericht dat u zelf helemaal de controle heeft over uw formulieren. Het bouwen en later aanpassen van uw formulieren kunt u helemaal zelf in een eenvoudige drag-and-drop omgeving op ons platform.

Kunnen jullie mijn formulieren voor mij bouwen?

Ja hoor! Hoewel u dit zelf kunt doen, kunnen wij dit ook uit handen nemen voor een laag eenmalig bedrag. Handig als u zelf geen tijd heeft of voor geavanceerde formulier samenstellingen. Neem contact met ons op en vermeld de wensen die u heeft voor een vrijblijvende prijsopgave.

Kunnen jullie mijn formulieren bouwen?
Heb ik inzicht in mijn inzendingen?

Krijg ik bericht van een betaling en inzending?

Jazeker! Standaard krijgt u na een succesvolle betaling een e-mail met daarin alle ingevulde data van de inzending. U kunt dit overigens per formulier wijzigen in de formulierinstellingen. Als een betaling niet slaagt dan krijgt u geen bericht – en de klant krijgt te zien dat de betaling mislukt is. Zo weet u van alle inzendingen die u ontvangt dat de betaling al geregeld is.

Is het gemakkelijk om formulieren te bouwen?

Wij vinden van wel, maar we beseffen ons ook dat er veel opties en mogelijkheden zijn. Daarom bieden we sjablonen aan waarmee u snel van start kunt met de juiste formuliervelden. Komt u er toch niet uit, dan helpen wij u graag of kunnen we uw formulieren voor u bouwen tegen een eenmalige vergoeding.
Is het gemakkelijk om formulieren te bouwen?
Heb ik inzicht in mijn inzendingen?

Heb ik inzicht in mijn inzendingen?

Ja, dat heeft u. Via uw dashboard kunt u statistieken en grafieken zien zoals opbrengsten, inzendingen per dag en resultaten van uw formulieren. Zo weet u exact hoeveel donaties, opbrengsten of verkopen er zijn geweest en welke trends er zijn. U kunt ook de individuele inzendingen van uw formulier bekijken. U krijgt de inzendingen ook per e-mail toegestuurd.

Hoe lang blijven inzendingen bewaard?

In onze voorwaarden spreken we met u en met inzenders af dat de ingevulde gegevens 365 dagen bewaard blijven op ons platform en dat u daarnaast een eigen privacy beleid heeft. Na 365 worden inzendingen automatisch verwijderd. U heeft tussentijds de mogelijkheid om de inzendingen te exporteren en per e-mail te ontvangen.

Hoe lang blijven inzendingen bewaard?
Kan ik de inzendingen exporteren?

Kan ik de inzendingen exporteren?

Ja, natuurlijk. Want uw inzendingen zijn uw inzendingen. We bieden in het dashboard de mogelijkheid om per formulier alle inzendingen te exporteren en downloaden naar een CSV bestand. Zo kunt u de ingevulde gegevens zelf bewaren of importeren in een andere applicatie. Ook zijn deze bestanden te openen met bijvoorbeeld Excel.

Hoe implementeer ik mijn formulier?

Heel simpel: elk formulier heeft een eigen uniee URL die altijd gelijk blijft. U linkt hier naartoe vanaf uw website. Ook kunt u in ons dashboard per formulier een QR code downloaden voor gebruik op uw website, op drukwerk, etc.
De formulieren zijn niet rechtstreeks te embedden binnen een andere website: dat komt vanwege veiligheidsmaatregelen binnen browsers en die opgelegd zijn vanuit Mollie.

Hoe implementeer ik mijn formulier?

Waar worden de betalingen naartoe gestuurd?

Uw formulier wordt gekoppeld aan uw Mollie account. In uw Mollie account stelt u in op welk bankrekeningnummer u de voltooide betalingen gestort wilt krijgen. Mollie regelt vervolgens het complete betaalverkeer vanaf de klant naar Mollie en van Mollie naar uw bankrekening.

Hoe implementeer ik mijn formulier?
Kan mijn eigen logo en tekst op mijn formulieren?

Kan mijn eigen logo en tekst op mijn formulieren?

Ja, ook dat is mogelijk! Vanaf het Start abonnement kunt u een logo uploaden dat bovenaan uw formulier wordt getoond. Verder kunt u met het ‘html’ veld uw eigen html op uw formulier plaatsen. Bijvoorbeeld met uitleg, een introductie, etc.

Heb ik een Mollie account nodig?

Ja, wanneer u betalingen wilt ontvangen heeft u een Mollie account nodig. Meer over Mollie vind u op onze pagina wat is Mollie? Vervolgens kunt u uw Mollie account aan uw formulieren koppelen met de API code. Hoe u dat doet vind u op de pagina Mollie API sleutel instellen.

Kunnen jullie mijn formulieren bouwen?
Hoe kan ik opzeggen?

Hoe kan ik opzeggen?

U kunt uw abonnement eenvoudig opzeggen. In de e-mail die u ontving toen u het abonnement activeerde vind u ook een link waarmee u uw abonnement kunt opzeggen. Uw abonnement loopt dan nog door tot het einde van de betaalde periode. Abonnementen lopen per jaar.
Heeft u de e-mail met opzeglink niet meer? Stuur ons dan een bericht vanaf het e-mail adres waarmee u bij ons bekend bent. We stellen u dan enkele controlevragen en kunnen uw abonnement dan handmatig stopzetten.

Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Wij richten ons op B2B. Om ervoor te zorgen dat u zeker weet dat ons platform aan uw wensen voldoet bieden wij u geheel kosteloos een proefabonnement aan. Pas wanneer u tevreden bent activeert u het Start abonnement voor maar €109,- per jaar. Dit wordt jaarlijks verlengt en hiervoor is geen restitutie mogelijk behoudens uitzonderlijke gevallen. U kunt elk jaar uw abonnement stopzetten.

Kan ik mijn geld terugkrijgen?